söndag 28 juni 2009

Kulturprogram och Bonnamarknad




I går, lördag, hade vi kulturprogram på Frälsningsarmén i Vänersborg. Vädret var mycket varmt och det var väl snarast ett under att några ville bege sig inomhus.
Men vi fick kontakt med gamla bekanta från tiden då vi bodde här för 25 år sedan men också nya bekantskaper.

Idag var det ännu varmare än under lördagen. Nu var det dags för Bonnamarknaden i Grästorp, som hålls en gång i månaden och är oftast mycket välbesökt, där man säljer närodlat och närproducerade produkter. Nu skrämde värmen säkert bort en del, den var inte så välbesökt som annars. Men det var många som stannade vid vårt stånd där vi dukat upp boken, tavlor och vykort. Jag tog mod till mig och sjöng min låt om Västgöta Dals regemente mitt i marknadsvimlet. Min farfar och min farfars farfar tillhörde Västgöta Dals regemente.
En del böcker såldes. Vi fick kontakt med många trevliga människor som vi pratade med om släktforskning, trakten runt Grästorp mm. Nu planerar vi för nästa marknad i Vänersborg under måndagen.
Roger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar